Dag 37 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 37 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 37 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 Februari 2015 | Italië, Palermo

Jullie zullen wel gedacht hebben... nu stopt ze met het schrijven van de verslagen? Nee hoor wees maar niet bang. Er waren wat problemen. Zaterdag ochtend toen we opstonden hadden we opeens geen wifi verbinding meer. Waardoor dit kwam wisten we nog niet. Maar ik besloot direct aan de bel te trekken bij de eigenaar van de B&B. Hij begreep er ook niks van. Na een paar dagen te vragen kwam er maar niks. Uiteindelijk kwam hij naar mij toe en vertelde mij dat er weer wifi zou komen. Maar dat we er 140 euro voor moesten betalen. Ik stond even met mijn mond vol tanden. We betalen toch al? Je krijgt van ons toch al per persoon elke maand geld? En daarbij zou die wifi niet alleen voor ons zijn maar ook voor hem en zijn klanten. En dacht maar niet dat ik dat ging betalen. Ik besloot daarom maar even met mijn leidinggevende te praten op stage. Die werd enorm boos en ging de eigenaar bellen. Het zou geregeld worden. Het is niet allemaal makkelijk gegaan. Want op het moment zit ik in de gang (waar ik wel internet heb) om dit verslag te schrijven. Op mijn kamer werkt dat helaas nog niet. Maar ik blijf goede moed houden dat dat ook nog wel goed komt.

Maar goed. Hoe is deze week verlopen? Pff wat een verhaal. We zijn maandag naar de cursus geweest. We zouden deze week en volgende week in plaats van 2 dagen cursus, 3 dagen cursus hebben omdat mijn lerares anders niet aan haar tijd komt. Het gaat best goed op de cursus maar het gaat allemaal best snel. Ook merk ik dat mijn lerares erg gestrest is omdat het allemaal niet zo snel gaat als zij denk ik verwacht van ons. Maar zoals ik altijd zeg, meer dan mijn best doen kan ik niet.
Dinsdag gingen we gewoon lekker werken op stage. Ik vind het nog steeds erg leuk en ik krijg leuke reacties over hoe ik mijn werk doe. Verder had ik deze dag erg moeite. Er hing een rare sfeer in huis en er zijn behoorlijk wat dingen voorgevallen. Deze dag was ik echt verdrietig. Ik was zo blij dat mijn ouders en peter mij even belde want ik barstte even in tranen uit. Het werd mij even te veel en ik wist even niet meer zeker of ik de dingen nog wel goed doe ook al voel ik diep van binnen dat ik het wel goed doe. Op deze momenten ben ik echt dankbaar dat ik mensen van thuis kan spreken. Dat ik hun advies aan kan horen en dat ze mij kunnen geruststellen. Want dat had ik echt even nodig. Wat er precies is voorgevallen laat ik nu liever achter mij. Toen hoopte ik nog meer dat de wifi het snel weer zou doen want de behoefte om mijn ouders en peter even te zien werd steeds groter! Ik moet geduld hebben, dat weet ik... Maar het is soms verdomd moeilijk.
Woensdag verliep de dag even wat anders dan normaal. We zouden naar de cursus gaan. Roos gaf die ochtend aan dat ze erg last had van haar handen. Ze heeft dat al erg lang maar nu zat het ook op haar voeten en benen. Hiermee wilde ze even naar stage toe om te vragen waar ze naar een dokter kon. Wij liepen allemaal met haar mee. Toen onze begeleiders dit zagen werd er direct een ambulance gebeld. Pff is dat echt nodig? Kunnen we niet zelf naar het ziekenhuis gaan? Maar ik begreep het wel. We wisten natuurlijk de weg niet naar het ziekenhuis, dat was de reden van het bellen van een ambulance. Ik zou met Roos mee moeten gaan omdat ik degene was die het beste Italiaans spreekt en verstaat van ons 4e. Toen ik vroeg of niet een van de begeleiders mee konden gaan om de boel te vertalen, was dat geen optie. Ze konden niet zomaar weg gaan op het kinderdagverblijf. Wat ik natuurlijk wel begrijp. Toen eenmaal de ambulance er was zijn Demi en Anne naar de cursus gelopen. De ambulance broeders waren het er niet mee eens dat ik mee zou gaan en ze wilde dat er een begeleidster mee zou gaan die Italiaans kan. Ze waren hier niet blij mee omdat ze nu mensen te kort komen op het werk. Ik bood aan om dan maar te blijven werken en niet naar de cursus te gaan. Dit stelde ze zeer op prijs. Ja wat moet ik anders? Ik had heel graag naar de cursus willen gaan, want ik betaal er ook voor. Maar ik kan die lieve mensen niet zomaar in de problemen laten zitten. Die middag zijn Demi en ik even lekker wezen wandelen. Want het was lekker weer en we wilden even een frisse neus halen. We zijn een leuk parkje in gelopen. Hiervan heb ik foto's gemaakt natuurlijk en ook op de site gezet.

De rest van de week verliep net zo hectisch als woensdag. Ik ben nog steeds niet helemaal opgeknapt van de keelontsteking. Daarbij ben ik nog erg verkouden waardoor ik me ook niet helemaal top fit voel. En door deze week ben ik al helemaal bek af. Ik ga even helemaal lekker niks doen dit weekend! Ik hoop vanavond mijn familie weer even te zien en te spreken!

Het is soms best moeilijk in het leven, het is vallen en opstaan, het is geven en nemen. Ik weet dat ik dit kan en heb er de volle vertrouwen in. Maar wat mis ik mijn familie om mij heen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 20743

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: