Dag 45 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 45 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 45 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

15 Februari 2015 | Italië, Palermo

Zondag. Dat betekend toch even wat langer in bed blijven liggen dan normaal. Daarna weer fijn afgesproken met mijn ouders. Ik wilde ze meenemen naar een mooie grote tuin. Dat zou heel erg mooi zijn en daar was ik zelf ook nog niet geweest. Nadat we weer over leuke marktjes zijn gelopen kwamen we aan bij de grote tuin. Hmm.... Nog niet echt indrukwekkend. Het viel mij eigenlijk best wel tegen. Maar goed, geeft niet. Wij maken er toch wel een leuke dag van.

Na een lange wandeling had ik toch wel trek gekregen. Het eerste barretje wat wij tegen kwamen zijn we maar gaan zitten. Ik bestelde spaghetti met tomatensaus. Nou bah!!!! Nog nooit heb ik zo'n vieze spaghetti gehad!!!! Het was ook meer tomatensaus (met prut erin) met spaghetti in plaats van spaghetti met saus. Daarbij was het koud en niet te eten. Nou dat weten we ook weer.

In de avond wilde ik ze graag meenemen naar het restaurant van een jongen die ik heb leren kennen. Hij woonde een tijdje tegen over mij in de B&B. Daar huurde hij ook een kamer en we raakte regelmatig aan de praat. De mozzarella zou daar heel erg goed zijn. We bestelden mozzarella vooraf. Nou nou nou.... daar schrok ik even van. Niet wat ik gewend was. Maar hij was lekker!!!! We hebben vervolgens echt lekker gegeten. Heerlijk!

Vanavond zou ik wat vroeger naar huis gaan want morgen moet ik weer werken. We zouden morgen ook best een drukke dag hebben aangezien we ergens naar toe gaan!

tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 20714

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: