Dag 48 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 48 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 48 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

18 Februari 2015 | Italië, Palermo

Vandaag een niet zo leuke dag! Vandaag is de dag dat mijn papa en mama weer naar huis gaan. Echt niet leuk. Ik zag al heel erg op tegen deze dag. Maar ik wist van te voren dat hij er aan zat te komen. Anne en Demi krijgen bezoek vandaag. Dat is natuurlijk erg leuk voor ze!! Vandaag eerst maar werken.

Vandaag besloot ik weer in gesprek te gaan met Mariella over dat jongetje. Ik vertelde dat het mij dwars zat over wat er gebeurt is. En dat ik het niet helemaal geloof wat zij tegen mij zeggen. Ik vroeg haar of ze eerlijk tegen mij wilde zijn over wat zij ervan denken. Toen vroeg ze aan mij wat ik dacht dat er gebeurt was. Ik besloot open kaart te spelen en heel eerlijk mijn gedachtes te vertellen. Daarna gaf zij mij het antwoord dat ook zij dit denkt. Ze vertelde mij de thuis situatie van het kind. Wauw... hier moeten ze echt wat mee doen! We hebben nog een lang gesprek gehad. Ook samen met Francesca. Ik vond het heel fijn hoe ze op mij hebben gereageerd. En dat ze hebben geaccepteerd dat ik me hier niet fijn bij voel. Ze hebben daadwerkelijk naar mij geluisterd en geen smoesjes meer bedacht. Dit stel ik zeer op prijs. We besloten om het hier nog over te hebben en dan na te gaan denken wat we hier mee gaan doen. Op hoop van zegen dat het allemaal beter zal worden voor de kleine man!

Na het werk direct naar mijn ouders toegelopen. We zouden bij Nino nog een koffie drinken en dan vertrekken richting het vliegveld. Ohh wat zie ik er tegen op zeg! Echt niet tof. Mijn ouders zijn zo'n grote steun voor mij! Altijd al geweest. Maar ik heb de afgelopen weken echt gemerkt dat ik ze nodig had. En ook al zit ik zo ver weg ze zijn er voor me. Maar toch vond ik het fijn om ze te zien en vast te kunnen houden op de momenten dat ik het even moeilijk had. Ik kon alles aan ze kwijt en vond het echt heerlijk dat ze er waren! Nu is het weer afscheid nemen! Daar hou ik dus echt niet van. Maar ik ga niet huilen! Dat heb ik tegen mezelf gezegd.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld hebben we nog rustig wat gedronken. Ik zou Anne en Demi nog wel tegen komen hier. De tijd ging veel te snel en toen kwam toch echt het moment dat we weer afscheid moesten gaan nemen. En nee het is mij toch niet gelukt om het droog te houden!!! Jeetje wat een rot moment!! Toen hoorde ik bekende stemmen en wat kwamen ze op het perfecte moment zeg! Anne kwam mij al snel troosten en papa en mama liepen weg. Anne en Demi namen mij mee en bestelde een Limoncello en een koffie voor mij. Dat kon ik wel gebruiken ja! Daarna gingen wij naar de arrivatie hal. Wachten tot er familie voor hun kwamen. Dat was voor hun natuurlijk super leuk! Later kwam ik er pas achter dat ook de zus van Roos haar kwam bezoeken. Dat is wel gezellig natuurlijk. Vanavond heb ik dus het huis voor mij alleen.

Ik ben bek af van de afgelopen week. Het was een spannende, super gezellige fijne week!! Dankje wel papa en mama! Ik hou van jullie en mis jullie nu al!!!

Tot snel!

  • 25 Februari 2015 - 10:19

    Martina Seegers-Warmut:

    En lachend gezicht opend alle harten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 20754

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: