Dag 63 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 63 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 63 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

05 Maart 2015 | Italië, Palermo

Ik weet niet wat het is met dat slapen hier. In Nederland stond ik wanneer mijn wekker ging direct naast het bed, of eerder. Hier heb ik echt moeite en betrap ik mezelf erop dat ik nog eventjes blijf liggen en mij nog even omdraai. Niet goed!! Daar moet ik aan werken.

Vandaag weer een gewoon dagje stage. Nog steeds zit ik met een enorme knoop in mijn maag. Ik voel me er totaal niet lekker over maar ik kan niks. Gisteren werd alles mij even te veel. Mijn beste vriendin die is geopereerd, haar oma die overlijd, zij die niet meer hier komt... op stage het gedoe. Het zat mij allemaal even hoog en ik stond op knappen. Na stage ben ik een rondje gaan lopen. Een rondje werd een groot rondje waarna ik ben geëindigd op Politiama. Daar heb ik even op het plein gezeten. Muziek luisteren en even alles op een rijtje zetten. Dat was voor het eerst dat ik naar huis wilde. Gewoon even naar huis. Weg uit deze sfeer, weg van deze problemen, weg van deze gedachten. Wat moet ik nou doen? Altijd weet ik overal antwoord op, weet ik altijd wat ik moet doen. Maar nu weet ik het echt even niet.
Vandaag was ik gelukkig al wat rustiger. Op stage besloot ik vandaag maar gewoon mijn eigen ding te doen. De kinderen zijn zo lief! Zulke schatjes. Ik merk echt dat ik om de kinderen begin te geven. Toen Roos laatst bij mij op de groep was kon ik echt merken dat ze blij waren toen ik er weer was. Iedereen hangt dan aan mijn benen en ik word geknuffeld en gekust door de piccolo bambini! Nee ik zou niet van deze groep af willen. Ook vanwege Francesca. Echt een lieve vrouw! Al een tijdje valt mij op dat een meisje op de groep (A.) al erg veel wil helpen. Als ik haar wat aangeef en vraag of ze het aan een ander kindje wil geven weet ze precies over wie ik het heb. Zo knap dat ze alle namen al kent. Ook probeert ze haar eigen schoenen uit te doen. Dan geeft ze mij die aan en wijst ze aan waar ik ze neer moet leggen. Dan weet ze dat ze sokken aan moet trekken. Ook dat laat ik haar zelf proberen. Ze pakt het al heel netjes vast maar het is nog even stoeien. Uiteindelijk help ik haar en geef haar natuurlijk veel complimentjes. Zo stoer. Ik vind dat ze al klaar is voor de volgende groep! Ze wil al zo veel en ze is al zo slim. Toch is er in de tijd dat wij hier zijn nog geen enkel kind op het kinderdagverblijf naar de volgende groep gegaan. Ik vraag mij af of dat eigenlijk wel gebeurt. Het zou heel zonde zijn als dat niet het geval is. Dan worden deze kinderen erg geremd in hun ontwikkeling. Ze willen al zo veel maar kunnen niet verder groeien. Hier ga ik van de week maar eens navraag over doen.

Dan nog iets. Toen papa en mama hier waren had ik een handtas die echt helemaal kapot was. Het was tijd voor een nieuwe en een goede! Die had ik dus van papa en mama gekregen. Wat gebeurt mij van de week. *Kling* tas kapot. De draagband was kapot. Hij zou gemaakt kunnen worden maar waar laat je dat hier in Palermo doen? Op stage zeiden ze dat ik terug moest gaan naar de winkel. Daar hielden 2 trutjes mij voor de gek en na een lange discussie in het Italiaans ben ik de winkel maar uitgelopen. Toen ik thuis aan kwam zag ik Pino en de huisbaas staan. Ik dacht, wie niet waagt wie niet wint, ik ga het gewoon aan hun vragen. Ik liet hun mijn tas zien. En vol interesse stonden ze er allebei naar te kijken en met elkaar te bespreken wat en hoe ze dat zouden kunnen doen. Pino vroeg of hij het haakje waar die mee vast zat even mocht houden. Ik dacht prima hoor.
Komt Anne vandaag op stage naar mij toe.. met mijn tas in haar handen! Hij was gemaakt!! WAUW! Die schat van een Pino had hem voor mij gemaakt en kwam speciaal op stage om het te laten zien! De schat! Na stage heb ik maar even een flesje wijn voor die lieve man gehaald. Ik ben weer helemaal blij. (Ja weet je wat het is... normaal was de tas al lang gemaakt. Dan had ik papa of Peter die dan wel iets zouden bedenken. Maar die zijn hier niet en zelf heb ik hier geen gereedschapskist. Dus dit was echt heel lief) De fles wijn durfde hij toch niet helemaal aan te nemen. Hij zou mij altijd helpen als ik hulp nodig had. Italianen kunnen standvastig en koppig zijn.... ohhhh maar ik ook hoor! Dus waarschijnlijk zit hij op dit moment een lekker glaasje wijn te drinken.

Ik drink nu fijn een kopje thee en duik mijn bed in. Ik ben doodop.

Ciao Bella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 20740

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: