Dag 122 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 122 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 122 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

04 Mei 2015 | Italië, Palermo

Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik precies wil vertellen. Maar wat ik wel weet is dat ik gewend ben geraakt aan het leven hier. Wat er in zo'n korte tijd toch kan veranderen, is ongelofelijk! Ik wilde mij hier niet thuis gaan voelen, ik wilde geen mensen leren kennen, ik wilde geen eigen leven opbouwen hier in een vreemd land. Toch is dit gebeurt. Het is heel dubbel. Aan de ene kant is dit alleen maar positief. Ik kan mezelf redden hier, ik weet de weg, ik weet hoe het leven er hier aan toe gaat. Maar aan de andere kant maakt dit het ook weer moeilijk. Moeilijk om er weer uit weg te gaan.
Ik ben de laatste tijd erg veel bezig met de laatste weken hier in dit land. Als ik aan de dag denk dat ik naar huis mag, kan ik niet alleen maar stralen van geluk. Ik kan niet wachten om mijn familie weer te zien en weer naar "huis" te gaan! Het liefst morgen al! Maar ik zie er ook heel erg tegen op. Mensen zeggen tegen mij "hoe kan je daar nou tegen op zien?". Dit zal je pas kunnen begrijpen als je hetzelfde hebt meegemaakt als ik in de afgelopen maanden. God wat wordt dat zwaar... Maar gelukkig heb ik hier de meiden die dit gevoel begrijpen. Zo kunnen we elkaar hierin steunen.

Nu even wat leuke verhalen natuurlijk! Ik vind maar niet de tijd om mijn blog goed bij te houden. Dat is niet alleen maar omdat ik druk ben op het werk maar ook omdat we natuurlijk leuke dingen moeten gaan doen nu we nog hier zijn! Zo zijn we naar Festa di Prima Vera geweest hier in Palermo. We zouden samen met een Italiaanse vriendin gaan en daar op het feest zelf zouden we nog mensen tegen komen die we kennen. Ik had er zin in! Maar we hadden geen idee wat we er van moesten verwachten. We kwamen daar aan en merkten al snel dat het anders was dan dat wij gedacht hadden. Overal liepen mensen helemaal onder gekleurd poeder. Ohhh neee. Daar had ik toch even geen zin in. Ik heb mijn nieuwe shirtje aan en wil die graag schoonhouden. Daarbij hebben we echt een probleem als we met z'n vieren vanavond moeten douchen (aangezien we er in totaal 8 uur over doen om iedereen gedoucht te krijgen). Maar het was een heel groot veld met de mooie bergen als achtergrond. Overal stonden kraampjes en er was van alles te doen. We liepen even een rondje en haalden een lekker biertje. Daarna zijn we op het gras gaan zitten zoals iedereen daar deed. Tegen half 5 kwam eer een DJ en alle mensen trokken die kant op. We waren lekker aan het dansen in de zon tot dat de DJ en alle mensen om ons heen begonnen af te tellen van 10 naar 0. Wij deden gewoon lekker vrolijk mee. Toen we bij 0 waren barstte het feest los en begon iedereen te gooien met de poeder verf (die alle kleuren hadden). OHH NOO!!! We zaten van top tot teen helemaal onder. Maar ondanks dat hebben we een super dag gehad. En daarbij zagen we er toch best leuk uit!

Verder is het de afgelopen weken ineens heel warm geworden hier. De graden vliegen omhoog. Soms is het niet meer uit te houden en zeker op het werk niet. Die arme kinderen lopen nog in een aantal lagen kleding terwijl het buiten 28 graden is. Dit weekend was het echt warm en was het alleen uit te houden op het strand. Wat erg toch!

Ik ga nog genieten de laatste weken dat ik hier ben. Want de tijd vliegt ineens voorbij. Voor ik het weet ben ik weer in het oude vertrouwde Nederland.

Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 20749

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: