Week 8 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Eveline

17 Januari 2016 | Italië, Palermo

Weer een week voorbij. Een week zonder mama. Hoe druk ik ook ben overdag, ik mis het toch wel om 's avonds bij het thuiskomen lekker op de bank te hangen met papa en mama. Maar dit is iets om weer naar uit te kijken.

Deze week best een vermoeiende week gehad. Voor de meiden was dit hun eerste werkweek op My School. Natuurlijk ook voor mij spannend. Ik was zo benieuwd wat zij ervan zouden vinden, hoe ze zouden reageren op de manier van werken hier. Op de manier van omgaan met elkaar en soms ook over het lakse en luie van hier. Gelukkig hebben ze deze week overleefd. Voor mij is er sinds deze week ook iets veranderd. Ik had het met mijn collega's erover gehad dat ik graag met de kinderen een soort van sport activiteit wil doen. Dit omdat het goed is voor de lichamelijke en sociale ontwikkeling van dit jonge kind maar ook zodat ze hier hun energie in kwijt kunnen. De hele dag zitten ze met té veel kinderen en té veel speelgoed in een té kleine ruimte. Hier kunnen ze niet goed bewegen, rennen of klimmen. Hier moeten ze continu rekening houden met dat ze niet vallen, met andere kinderen die wat kleiner zijn. In overleg met mijn collega's gaf ik aan dat ik het fijn zou vinden om te zien dat ik een sport activiteit met de kinderen mocht gaan doen. Op dat moment werd daar niet op gereageerd, en dacht ik bij mezelf al "dit zal vast niet mogen". Tot dat ik maandag op het werk kwam. Daar werd mijn hulp gevraagd om dingen te bespreken in verband met de meiden. En toen werd mij daarna vertelt dat er voortaan iedere dinsdag en donderdag gym op de groep is met de kinderen en dat ik iedere woensdag een poppenkast show mag gaan doen! Wauw! Super leuk vond ik dit! Wel was ik benieuwd hoe lang dit in stand zou blijven maar ik blijf positief! Dus afgelopen week de eerste twee gymlessen gehad met mijn kleine kanjers en woensdag de eerste poppenkast show gegeven. En wat vonden ze dit te gek!! Gieren en brullen van het lachen! Genieten is dat voor mij!

Dan... Jongens wat is het koud geworden hier in Italië zeg! Toen mama bij mij was, was de temperatuur nog lekker aangenaam. Zo'n 20 graden gemiddeld. Nu is het toch wel ineens omgeslagen. Van het weekend behoorlijke onweer en regen gehad. En ja, als het hier onweert en regent, dan doet dat het ook goed! Niet zo leuk dus. Van de week dus maar voor het eerst mijn winterjas aangetrokken. Hier is dus ook officieel de winter begonnen!

Voor de rest probeer ik het nog steeds rustig aan te doen. Al vind ik dat best moeilijk. Ik heb gemerkt dat ik veel met mijn hoofd in Nederland zit. Soms is het lastig om gevoel uit te zetten, om dingen af te sluiten en nieuwe deuren open te zetten. Ik wil dit proberen maar tot nu toe blijft dit lastig. Maar ik vind het fijn dat ik steun heb van de mensen om mij heen, ook al zitten sommige kilometers ver weg.

Koppie hoog en door gaan!

  • 20 Januari 2016 - 13:05

    Oma Annie:

    Dag Eveline, fijn dat je zo bezig bent, hoeveel kinderen zijn daar? Hier is het ook koud, maar de zon schijnt! Dat scheelt ook voor je humeur, altijd de zonnige kant zien! Dat probeer ik ook met mijn krakende botjes! Verder wens ik je nog fijne dagen en hartelijke groeten ook aan de andere meisjes. knuffel en kus van Oma Annie...

  • 20 Januari 2016 - 13:50

    Martina Seegers:

    Zeg , wat goed! Hele goede idee met dat sporten . Maak ze maar lekker moe .Maar in wat voor ruimte mag jij dat dat doen ? In iedere geval : Suuuper !

  • 20 Januari 2016 - 20:03

    Maruschka:

    schatje!
    wat ben ik trots op je!
    dikke kus ik mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

Het avontuur begint weer. Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging!

Recente Reisverslagen:

05 April 2016

Week 20

14 Maart 2016

Week 17

26 Februari 2016

week 13/14

15 Februari 2016

Week 12

01 Februari 2016

Week 10
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 20789

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: