Dag 8 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 8 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 8 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

09 Januari 2015 | Italië, Palermo

Vandaag zou voor deze week onze laatste dag zijn. Toch werd er al gesproken dat we zaterdag ook moesten komen werken. Dit was niet afgesproken waardoor we met onze huisbazin andere afspraken hadden gemaakt. Dat vonden ze gelukkig niet erg dus dat zou betekenen dat we hierna lekker weekend zouden hebben. Daar was ik eerlijk gezegd nog nooit zo blij om geweest! Wat een week zeg. Ik heb het gevoel dat ik al de hele week geen slaap of rust heb gehad waardoor ik me oververmoeid voel. Vanavond daarom ook maar op tijd naar bed en morgen proberen uit te slapen. Maar eerst...

De dag begon zoals de afgelopen dagen met een goed flink ontbijt aangezien we de hele ochtend/middag niks meer zouden kunnen eten. Aangekomen op stage waren ze erg blij om ons weer te zien. We worden daar wel heel hartelijk ontvangen met een knuffel en een kus. Dat vind ik wel een fijn gebaar. Ik had besloten mijn schrift mee te nemen voor het geval dat mijn begeleidster mij weer graag wat Italiaans zou willen leren. Dan kan ik het in ieder geval opschrijven! Ze vond dat zelf een heel goed idee en pakte direct het schrift en begon er van alles in te schrijven. Het is wel veel duidelijker zo! Het dagje ging weer zoals de andere dagen. De kinderen waren helemaal over de toeren en dat ging de hele dag door. Ik heb een jongetje op de groep die echt alleen maar stopt met huilen als hij gedragen wordt. Dat vinden ze hier ook goed. Ik denk dan bij mezelf... wij zouden dat niet elke keer toelaten omdat het kind er anders aan gaat wennen en de hele dag gedragen moet worden. Vandaag liet ik het jongetje eventjes een stukje lopen toen hij aan het huilen was. Ik hield zijn handje wel vast. Even later ook met een ander meisje. Toen kwam de leidinggevende naar mij toe en werd een beetje boos. Ze zei dat ik haar moest dragen omdat ze het niet leuk vind om te lopen. Ik dacht bij mezelf dat kan mij niet zo veel schelen, een kind hoor je niet de hele dag te dragen als het zelf heel goed kan lopen. Het is ook niet goed voor de ontwikkeling van een kind wanneer je het alleen maar draagt. Daarbij is het ook niet goed voor je eigen gezondheid. Ik merkte na 1 dag werken daar al dat mijn rug dit niet op prijs stelt. Aangezien je de hele dag op een harde grond moet zitten, de kinderen continu moet dragen, de kinderen in een verkeerde houding eten geven en zo nog verder. Maar ik besloot er niet op in te gaan en maar gewoon te doen wat er gezegd werd. Waar ik even mijn tanden op elkaar moest bijten was toen we in de baby ruimte waren. 9 van de 10 kinderen was aan het huilen. Allemaal omdat ze mega moe zijn. In de ruimte hiernaast is een slaapkamer met genoeg bedjes. Ik begreep het niet....waarom deden ze die kinderen niet gewoon in bed? Die kinderen waren zo moe. Er staan 2 Maxi-Cosi's bij ons op de groep waar de grote kinderen in moeten slapen. Dit is echt niet goed. Een van de kindjes kroop er uiteindelijk zelf in en viel bijna in slaap, de begeleidster vond dat er een ander in moest gaan slapen dus trok dat kind er uit en zette het op de grond. Ik vond dit zo zielig. Uiteindelijk ben ik met een paar kinderen op de grond gaan zitten op mijn schoot en probeerde ik ze een beetje in slaap te schommelen zodat ze hopelijk in slaap zouden vallen of in ieder geval even zouden rusten. Ik liep met een van de kinderen naar de wc om het even te verschonen en daar moest ik wel even een traan laten. Het kind was zo moe dat het helemaal slap was, maar niet mocht slapen. Gelukkig kwam Demi er toevallig even aan en gaf me even een knuffel en luisterde even naar mij. Anne vertelde dat ze wat gegeten had. Ik besloot ook om even naar de wc te gaan om daar stiekem wat te gaan eten. Dat is niet echt een fijn gevoel. Maar je wordt door niet te eten en de hele dag niet veel te doen erg moe en dan heb je wel behoefte aan een beetje energie. We hopen dat als Nina (onze lerares op school) komt er wat aan gaat veranderen want dit houden wij niet vol.
Aan het einde van de dag zeiden onze begeleiders dat we een broodje moesten gaan halen: Pane Con Milza. Zo heet dat broodje. We gingen dat samen met mijn begeleidster halen. Ze wilde per se dat we dat zouden proeven en pas daarna zou ze vertellen wat het was. We waren erg benieuwd. Toen we de broodjes kregen keken Anne en ik elkaar aan. Dat hadden we al een keer gegeten op de markt. Wij dachten dat het een broodje aardappel was... zou het dan toch iets anders zijn? We vonden het in ieder geval lekker dus we aten het broodje lekker op.

Toen lekker naar huis. Demi zou gaan koken en we mochten daar mee eten. Ik kon het niet laten en wilde haar even helpen. Nu lekker onder een warme douche (Zo fijn dat hij het weer doet) en dan lekker naar bed toe. Morgen fijn uitslapen.

Baci Baci uit het mooie Italië

  • 09 Januari 2015 - 21:46

    Martina Seegers-Warmut:

    Hallo meid, ik begrijp het niet ! hebben ze liever huilende kinder of rustige en tevredenere kinder?
    zo ver moeten ze toch kunnen denken!! Ik ben blij,dat jullie de eerste week overleeft hebben.En die ging snel.En nou lekker uitrusten en van het weekend genieten!!! Groetjes aan alle!!

  • 09 Januari 2015 - 23:19

    Annie Seegers:

    Lieve Eveline, ik hoop dat je nu al lekker slaap, het is nu 23.15 uur. Ook voor Oma's is dat bedtijd. Hoe oud zijn die kindjes? Mag je ze wel knuffelen? IK wens je alvast goede morgen en een fijn weekend. Oma XXL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 20799

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: