Dag 11 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 11 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 11 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

12 Januari 2015 | Italië, Palermo

Het is weer maandag. De tijd gaat best wel snel. Gisteren zijn Nathalie en Nina aangekomen in Palermo. Super fijn! Ik kan niet wachten tot ik ze zie en alles kan vertellen wat we tot nu toe hebben meegemaakt en hebben gezien.

De dag begon zoals normaal met Anne aan het ontbijt. We waren best zenuwachtig hoe de dag weer zou gaan verlopen. Het is raar want we zouden zo graag dingen willen veranderen en willen uitleggen waarom en hoe wij bepaalde dingen in Nederland doen. Maar dat zou best moeilijk over kunnen komen. De wens van Anne en mij is eigenlijk dat we graag 1 week zouden krijgen waarin wij mogen laten zien hoe wij het doen. In alles. Maar dat zou bijna te mooi om waar te zijn.

Aangekomen op My School werden we weer hartelijk ontvangen door iedereen. Ze staan dan letterlijk allemaal bij de ingang en lachen ons toe. We krijgen dan altijd een kus en een dikke knuffel. Dat is nog wel even wennen maar dat is gewoon de cultuur hier. We leggen onze spullen weg en gaan aan het werk.

Na een tijd kwam de bazin van het kinderdagverblijf bij me om te vertellen dat Nina en Nathalie er waren. Toen ik dat hoorde wist ik niet hoe snel ik op moest staan en vroeg of ik mocht gaan. Ik kreeg de tranen al in mijn ogen. Zo fijn vond ik het dat ze er waren. Toen ik de ruimte inliep waar ze op ons aan het wachten waren zag ik dat Roos Demi en Anne er al waren. Nathalie kwam op me afgelopen en gaf me een dikke knuffel. Toen brak ik even en moest huilen. Er viel op dat moment zo een grote last van me af alleen bij de gedachte dat het vanaf nu alleen maar beter kon worden. Ook Nina kwam naar me toe en gaf me een dikke knuffel. Ze waren erg geschrokken dat we zo op hun reageerden. Want ook Anne moest huilen. We gingen even zitten en mochten ons verhaal vertellen. Ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen en de blikken van Nina en Nathalie waren bijna onverdraagbaar. Zo aangeslagen dat ze waren door onze verhalen. Nina vertelde dat ze hier nog nooit studenten had gehad. Ze vertelde dat waar ik eigenlijk stage zou gaan lopen het nog erger zou zijn. Maar dat nam ze terug na het horen van onze verhalen. Bizar gewoon. Ze hadden cadeautjes meegenomen voor alle groepen. Daarna zouden ze met de bazin gaan zitten om dingen te bespreken. Wij gingen weer lekker aan het werk.

De dag was eigenlijk weer zoals normaal. Sommige kinderen waren verdrietig en ik besloot even daar mijn aandacht naar toe te leggen. Ik merkte dat het niet hielp om met een kind te gaan zitten en even te knuffelen dus besloot ik even met hem voor het raam te gaan staan. Dat was zo een prachtig moment. Op het moment dat ik voor het raam ging staan....kwam hij ineens zo tot rust. Hij stopte met huilen en staarde naar buiten. Hij legde zijn hoofd op mijn schouder en zo bleef ik nog even staan. Er was heel even een andere leidster (de kokkin) in ons lokaal en ze keek me best een beetje raar aan. Ik besloot dit even te negeren en was bang dat ze niet begreep wat ik deed. Toch liet ik dat even links liggen. Ik was blij dat het jongetje relaxt was. Ik ging weer verder spelen met de kinderen. Aan het eind van de dag was datzelfde jongetje weer aan het huilen en wat gebeurde er.. normaal zou ze met hem op de grond gaan zitten en hem wiegen maar ze pakte hem op en ging voor het raam staan. Ik vond dit vreemd omdat ze me zo vreemd aan keek toen ik dat deed, ik kreeg het gevoel toen ik dat deed dat het niet goed was. Maar nu ik zag dat zij dat ook deed had ik een voldaan gevoel. Heb ik ze dan toch iets kunnen leren? Heb ik haar kunnen laten begrijpen dat het per kind verschild hoe het rustig word?

Toen mochten we gaan en kreeg ik al snel van Nathalie een sms dat ze wilden afspreken voor eind van de middag. We zouden onze appartementen laten zien en daarna zouden we lekker wat gaan eten met z'n alle. Heel gezellig. Eerst kwamen Nathalie en Nina bij ons appartement. We vertelde wat er allemaal al gebeurt was voor onze deur. En dat we zo weinig spullen hebben, dat we geen kleding kasten hebben en eigenlijk niet veel kunnen. Dat ik regelmatig onder een koude douche heb gestaan en dat het ontzettend koud is binnen. Maar het ergste nog dat we allebei bijna niet slapen door het kabaal buiten. Het is echt niet zomaar wat muziek. Bij mij in de slaapkamer trillen de ramen soms zo erg dat ik er bang van wordt. Dat is niet gezond vonden Nathalie en Nina. Ze schrokken ervan en wilde zo snel mogelijk een oplossing zoeken voor ons. Dat zou betekenen dat we een hele lijst met aanpassingen hadden gemaakt en dat Barbara dat moest gaan verbeteren. We zouden het nog even afwachten want Nina had al een afspraak met haar.

Die avond namen Nina en Nathalie ons mee om ergens wat lekkers te gaan eten. Hmmm eindelijk een mooi restaurant die helemaal vol zat met super lekker eten. God wat heb ik genoten zeg. Ondertussen veel kunnen vertellen. Wat valt er dan een last van je schouders af zeg!

Voor nu ga ik lekker slapen en zal ik zien wat morgen de dag brengt.

@Ballaro, Palermo, Italië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 20811

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: