Dag 14 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 14 in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 14 in Palermo

Blijf op de hoogte en volg Eveline

15 Januari 2015 | Italië, Palermo

Wat gaat de tijd snel! Dag 14 alweer.

Afgelopen nacht vroeg gaan slapen en gelukkig door de antibiotica een beetje beter kunnen slapen. Vanochtend ging weer vroeg de wekker. Ik wilde het toch wel weer gaan proberen vandaag op stage.

Ik kwam aan op stage en wat waren ze "overdreven" blij om mij weer te zien. Vooral mijn begeleidster. Ik moest wel even lachen om wat ze zei. Demi mocht gisteren mij vervangen op de baby groep (wat ze heel erg leuk vond om te doen). Mijn begeleidster vond dat heel fijn maar vond het toch wel weer fijn om mij weer terug te hebben. Dat beschouw ik maar als een compliment. Ze zijn hier wel echt heel lief voor ons.
Vandaag ging het best goed op stage ondanks dat ik me nog niet helemaal lekker voelde. Ik mocht de baby's tussen door weer wat fruit geven en zelf de luiers verschonen. Ook heb ik wat kinderen tussen door naar bed gebracht. Tijdens het middag eten heb ik het dit keer ook maar lekker rustig aan gedaan. Kan het namelijk niet aanzien dat het allemaal snel snel snel moet. Ik heb het tempo van de kinderen aangehouden. Daarna ging de tijd best snel. Nog lekker Italiaans geoefend met mijn begeleidster. Ik vind het wel grappig, want soms haalt ze een Engels sprekende leidster op om even tegen mij te zeggen dat ik snel leer en dat ze het fijn vinden dat ik al zo goed Italiaans kan verstaan en begrijpen. Leuk om te horen natuurlijk!

Maar toen het 14:00 uur was had ik het wel gehad hoor. Ik merk dat ik nog erg slapjes ben en besloot even rustig aan te gaan doen. Toen ik thuis was besloten de andere meiden mij even lekker alleen te laten zodat ik even op bed kon gaan liggen. Lief van ze. Tot dat ik een berichtje van Nathalie kreeg of ik even tijd had om te skypen. Ze kwam met het nieuws dat onze taalcursus wel door zou gaan maar dat er wat veranderingen waren. In plaats van dat het gratis zou zijn moesten we nu €120 betalen. Dat was wel even schrikken. Maar daarvoor zouden we dan wel een betere taalcursus krijgen op de maandag en donderdag van 9:00 tot 13:30 uur. En het zou aanstaande maandag al gaan beginnen. Ik moest dit even aan de andere meiden laten weten. Dus me bed weer uit en op naar het huis van Demi en Roos. Die vonden het ook wel even schrikken maar besloten dit toch te gaan doen. Zelf vond ik het wel lastig want ik weet niet of ik dan wel helemaal ga rond komen hier. Maar ik besloot me daar nog niet te druk over te maken en dit gewoon te doen. Het lijkt me namelijk super leuk en handig natuurlijk.

Die middag toen ik weer thuis was kreeg ik een super leuk berichtje van Pamella. Ze had eindelijk Skype!!!!!! Woehoeeee.. We besloten direct even te kijken of het zou werken. En ja hoor daar zag ik mijn lieve schatten. Wat mis ik die kids zeg! Ze vertelde allemaal lieve dingen. Dat ze me missen en wat ik zo prachtig vond om te horen was dat Jeremy zei dat hij wel even naar mij toe kon komen lopen! Geweldig. Ik zei dat hij maar goed moest oefenen en dan zeker mag komen! Helaas zou dit niet gaan maar ik ben blij dat ik ze zo mag blijven zien! Wat een lieverds. Dat deed me echt even goed!

Toen kwamen Anne en ik nog onze buurman tegen die aardig wat woordjes Nederlands kan. Heel grappig om te horen. Hij vroeg wie van ons Eveline was. Hij vertelde dat zijn vrouw ook zo heet maar dat er een brief was binnen gekomen en hij dacht dat die voor mij bedoeld was. Poehh wat zou dat nou weer zijn? Post,....voor mij? Ineens kreeg ik een zenuwachtig gevoel van binnen en werd mega enthousiast. Thuis direct open gemaakt. Een verjaardagskaart van me lieve schoonouders! Super lief!!!!! Die komt op mijn nacht kastje!

Net weer onder een koude douche gestaan! Echt niet leuk meer. Zo nog maar een keer proberen en dan lekker onder de warme dekens. Hoop dat dit snel over is! Nog even in bed een paar afleveringen van gtst terug kijken! Want nee dat mag ik echt niet missen! Eens een verslaafde altijd een verslaafde!

Wat mis ik toch de mensen thuis. Zal dit gaan wennen? Ik hoop dat de tijd snel voorbij vliegt.

@Ballaro, Palermo, Italië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 20795

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: