Dag 6 in Ballaro - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 6 in Ballaro - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 6 in Ballaro

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 Januari 2015 | Italië, Palermo

Onze eerste stage dag. Pff wat spannend. Maar Anne en ik gingen vol goede moed naar onze eerste werkdag. Eenmaal daar aangekomen hadden we een hartelijk welkom. We werden geknuffeld en iedereen stelde zich voor. Ik mocht beginnen bij de baby groep. Super leuk! Ik liep de groep in....hmm net zo groot als de kleinste kamer bij mij in huis. En dat met 15 kinderen? Oh oke. De hele groep lag vol met speelgoed. Zo veel dat je er niet meer kon lopen. Wat mij direct op viel was dat er geen tafels en stoelen waren. Dan maar naast mijn begeleidster een plekje op de vloer zoeken tussen al het speelgoed en de baby's. Mijn begeleidster kan geen Engels. Een paar woordjes kent ze maar daar houd het dan ook mee op. Ze probeerde mij Italiaans te leren en dat was best wel grappig. We bleven communiceren, althans een poging tot. Voor de rest was ik echt aan het wachten tot we iets gingen doen... maar dat gebeurde niet. Hmm raar... Maar oké. De baby's kropen al snel bij mij op schoot en dat vond ik wel erg leuk. Lang geleden dat ik een baby vast heb gehad. God wat heb ik dat gemist zeg! Na een tijdje merkte ik dat één van de baby's gepoept had. Ik wilde vragen aan Francesca waar de kinderen verschoond werden. Ik had aangegeven dat er een kindje had gepoept. Hier reageerde ze wel op maar ondernam geen actie. Het leek net alsof ze zei: Maakt niet uit. Na 2 uur had ze haar luier nog niet verschoont. Dit vond ik heel erg, Ik had de neiging om dat kind op te pakken en het zelf te gaan verschonen. Na een tijd liet ze me zien hoe ze hier de baby's verschonen. Dat was echt heel erg raar. Ze legde de baby op de commode, haalde de luier weg en gooide in een badkuip. Pakte het kind op en deed de kraan met water aan, billen onder de kraan en met haar eigen hand en wat zeep de poep er af aan het wassen. Oke daar was ik echt even van geschrokken!
Wat ik ook erg vreemd vond was dat de baby's niks te eten kregen, geen fles, geen fruit, geen brood, niks. Ik was er vanaf 9 uur en om half 1 kregen ze pas wat te eten. Pasta natuurlijk. Ook hier was geen stoel te bekennen voor ons zelf. Ik moest staand de kinderen eten geven dat is niet echt een goede houding voor mijn rug. Toen we weer terug kwamen op de groep dacht ik dat de kinderen inmiddels wel even zouden gaan slapen. Want ik merkte uren geleden al dat ze dat echt nodig hadden omdat ze half slapend op de groep rond kruipen. Maar ook dat werd niet gedaan, ook niet toen ik erna vroeg. Ik vond dit best erg want ik zag dat die baby's dat zo hard nodig hadden! Hier kan ik voorlopig nog niet aan wennen. Ook mochten wij zelf niet eten op de stageplek. Waarom is ons onduidelijk. Dus toen we om 14:00 uur mochten gaan hebben Anne en ik direct een half brood naar binnen gewerkt.
We kwamen thuis en waren allebei bek af! Wat een dag zeg. Wat is het toch anders dan we gewend zijn. Zijn ze in Nederland dan zo verwend? Is dat allemaal zo speciaal wat wij doen met kinderen? Is het zo veel wat de kinderen bij ons krijgen? Nee ik vind tot nu toe van niet...

Voor de rest zijn we gaan koken en daarna mochten we gelukkig even gaan douchen bij Roos en Demi (aangezien we al 2 dagen zonder warm water zitten)! Het is niet echt fijn als je je niet kan douchen. Maar voor nu ga ik lekker slapen. Morgen weer een drukke dag!

Baci Baci

@Ballaro, Palermo, Italië

  • 07 Januari 2015 - 23:17

    Martina Seegers-Warmut:

    Dat is doch wat! wat maken wij ons hier toch druk.slaap lekker!!xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 20772

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: