Dag 7 in Ballaro - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu Dag 7 in Ballaro - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eveline Seegers - WaarBenJij.nu

Dag 7 in Ballaro

Blijf op de hoogte en volg Eveline

08 Januari 2015 | Italië, Palermo

Vandaag een week terug kwamen we aan op het vliegveld in Palermo. Raar zeg. Het lijkt net gisteren.

Vandaag de dag weer op tijd op om ons tweede dagje stage mee te maken. Anne en ik zagen er stiekem toch wel een beetje tegen op. Aangezien het gisteren heel raar voor ons was. Ik heb er serieus een beetje wakker van gelegen. Die arme kinderen. Hier moet ik me toch even over heen zetten, gewoon door gaan en misschien (hopelijk) veranderd het na loop van tijd.
Inmiddels weten we al heel goed de weg naar My School. Dat is wel fijn. Op stage was het weer zoals gisteren met dezelfde kinderen en dezelfde begeleiders. Ook vandaag werden de kinderen weinig verschoond en kregen pas erg laat wat te eten. Wat ik raar vond was dat het kindje van mijn begeleidster wel een flesje melk tussen door kreeg maar de rest van de baby's niet. Ik kan het wel goed vinden met mijn begeleidster. Ze wil mij de hele dag door Italiaans leren. (Een beetje te snel) want zo snel onthoud ik die dingen allemaal niet. Pff wat een taal zeg. Maar wel super leuk om woorden te herkennen en te begrijpen wat ze bedoelen. Dit is echt handig om te communiceren. Mijn begeleidster leert mij Italiaans met de afspraak dat ik haar Engels leer. Nou dat vindt ik wel een goede deal. Na stage aten Anne en ik snel weer een boterham. Hopelijk went het snel, dat niet eten op stage, want we hadden berenhonger.

Toen we thuis kwamen was Barbara er. Ze zou voor ons kijken of ze de airco aan de praat zou krijgen zodat het binnen wat warmer word. Ook zou ze kijken waarom het warme water het niet doet. Al snel deden beide het weer en wat waren we blij zeg! Barbara zou zaterdag weer langs komen in de hoop dat ze kleding kasten voor ons heeft. Dit zou heel fijn zijn aangezien we de koffers nog niet uit hebben kunnen pakken. Ondanks dat Barbara erg ziek was vandaag met hoge koorts merken we dat ze echt heel erg veel voor ons doet en tot nu toe vinden we dit erg fijn (ook al is het communiceren een beetje lastig). Toch weten we allemaal wat we bedoelen en wordt het wel geregeld. Barbara is een erg aardige vrouw.

Daarna wilden we de was weg brengen naar Demi en Roos. Dit kon eventjes niet omdat ze net weg wilde gaan (kijken voor hun wifi). Anne ging even met hun mee en ik besloot alvast te gaan koken. Vandaag stond op het menu: aardappels, vissticks en sla. Ik was nogal benieuwd hoe de aardappels hier zouden smaken. Maar die bevielen wel hoor! Toch mis ik de "Piet aardappels"! Vooral als je foto's opgestuurd krijgt van lekker gebakken aardappels. Hmm wat ga ik dat missen hier. Net als de gehaktballen van mama. Maar ik wijk helemaal af..
Na het eten ging Anne de was weg brengen en had ik even een moment voor mezelf. Ook wel even fijn. Ik heb even gtst terug gekeken en met mijn ouders en mijn zus geskypt. Fijn dat je dan even je verhaal kwijt kan!

Vi aspettiamo domani
We zullen zien wat de dag van morgen brengt.

Buonanotte

@Ballaro, Palermo, Italië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Het is zo ver. De koffers zijn gepakt, alles staat klaar. Het grote avontuur gaat dan echt beginnen. Zenuwen gieren door mijn lichaam. Het is zo ongelofelijk spannend. Dat is niet te beschrijven.

Met veel lieve mensen om mij heen vertrok ik vanochtend naar het vliegveld. Vrolijk en enthousiast was ik nog niet echt. Misschien toch een beetje bang dat ik de verkeerde keuze zou maken. Ik liet het allemaal even op me afkomen. Eenmaal aangekomen dronken we rustig nog wat koffie. Mijn beste vriendin had een verrassing mee gebracht--> Miranda en haar lieve dochter Fay kwamen mij ook even uitzwaaien. Dat was echt heel lief. Toch ging de tijd heel snel en met de koffers liepen we naar de balie om in te checken. Het afscheid nemen moest nu echt gebeuren. Dit vond ik heel moeilijk en deed me ook best wel pijn. Dat kon niet zonder tranen.

En toen, toen vloog ik weg, weg van mijn familie. Er stond mij een groot avontuur te wachten. Eenmaal aangekomen in Palermo had je direct te maken met het vriendelijke Italiaanse volk. Met al onze bagage waren we op zoek naar een taxi die ons naar onze appartementen kon brengen. Al snel kwamen wel 10 taxi chauffeurs naar ons toe om te helpen. Hier moest ik wel even om lachen. Eenmaal aangekomen bij het hotel vlak bij onze appartementen moesten we wachten op Barbara (onze huisbazin). Een hele lieve vrouw kwam naar ons toe en begeleide ons naar het appartement. Anne en ik wisten niet zo goed wat we zagen. Het was zo'n knus, maar typisch Italiaans huisje. Met mooie klapdeurtjes naar het balkon, kijkend op een grote markt met vrolijke mensen. Zou het dan toch allemaal goed komen?

Barbara bracht ons al snel naar het centrum om van alles te laten zien. We hadden inmiddels al wel trek gekregen. En natuurlijk wilde ik dolgraag de echte Italiaanse pasta eens proberen. Barbara liet ons uiteindelijk alleen en wij gingen op verkenning. Al snel kwamen we in een klein steegje een leuk restaurantje tegen. Hier besloten we wat te gaan eten. En ohhh wat was dat heerlijk zeg!!!! Al snel leerde we dat als iemand Grazie (dankjewel) tegen je zei je moest antwoorden met: Prego (graag gedaan).

We hadden onze buik vol en waren nogal moe van de hele reis en besloten lekker naar het appartement te gaan. Anne en ik vonden het wel even raar en hadden zo even ons momentje nodig. We besloten lekker te gaan slapen en te kijken wat de volgende dag ons zou brengen.

@Casa Balhara, Palermo, Italië

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Dag 122 in Palermo

14 April 2015

Dag 103 in Palermo

09 April 2015

Dag 98 in Palermo

31 Maart 2015

Dag 89 in Palermo

21 Maart 2015

Dag 79 in Palermo
Eveline

| Home is the person or place you want to return to over and over |

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 20763

Voorgaande reizen:

27 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tornare a casa

22 November 2015 - 25 Mei 2016

Een nieuwe reis, een nieuwe uitdaging

02 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: